onsdag 7. mai 2008

Nytt soverom

I forrige uke bestemte jeg meg for at jeg skulle overraske Svein med å innrede vårt nyoppussede soverom til han kom hjem fra sjøen. Rommet bestod av en seng, to nattbord og to nattbordlamper, foruten tapet og golvteppe. Litt grese og blasst:) Målet var et lyst og lett soverom med innslag av lyseblått og blonder, uten at det ble for femi.



Bildene laget jeg av farget papir med blonder utenpå, og biter av matpapir der jeg skrev på to av mine yndlingsbibelvers: Salme 4 vers 9, og salme 89 vers 9-10. Det er jammen litt av noen løfter vi kan få sovne til!

"I fred vil jeg både legge meg ned og sove. For Du, Herre, bare Du, lar meg bo i trygghet".

"Herre, hærskarenes Gud, hvem er mektig som du, Herre? Din trofasthet omslutter Deg. Du hersker over det brusende havet, når havets bølger reiser seg, stiller Du dem".



Kommoden, skapdørene og pinnestolen på bildet øverst er malt i "tyll"; en nydelig lys blå farge. Den flotte, rosa hortensiaen gjorde seg veldig godt som fargeklatt i det ellers så duse rommet.



På skapdørene spraylakket jeg blondemønster med en gardin som sjablong. Mønsteret ble ikke så sterkt, men veldig effektfullt.



Svein ble veldig glad for nytt soverom, men det var ikke bare han som fikk overraskelse da han kom hjem: Han hadde med en diger konfekteske fra Thorntons til meg! Gjett om jeg ble glad, da?!

1 kommentar:

Siv og Ole sa...

så flink du e randi! gler mej til å komme å sjå på orntli:)